miércoles, 28 de junio de 2017

Malures



Anguaño santificamos la enfermedá, que n’asturianu pue recibir también el nome de malura. La disculpa perfecta tres de la qu’escudanos, nuna sociedá que se hipermedica, ye la malura. Porque a nadie nun se-y pue reprochar que tea malu. Sí que lo sea, pero non que lo tea. Asina que, si un neñu o una neña salieron travesaos, si, como dicía’l refrán, a la varina nun la adomaron de pequeñina, hai que diagnosticar (corriendo a poder ser) y, pentemedies del oportunu especialista, el so desvíu de conducta.
     Va unos años al actor Michael Douglas diagnosticáran-y pólipos na garganta que la melicina punxo en directa correlación cola sana afición que gastaba l’actor a baxar al pilón a la menor oportunidá. Lo que n’otru tiempu nesta tierra de chigres y remimares que llamamos la cuenca sedría un puterucu, calentucu, pichabrava o un muyeriegu quedaba agora esmitificao por un diagnósticu que lu catalogaba como “adictu al sexu”. Asina, la sociedá yá nun lu mira anguaño con esa rensía que provoca la envidia, sinon que lu compadez: “probe Douglas, ye ver una falda y ponese a salivar”. Él nun quería, oiga, él nun quería… Yera’l so pruyimientu incontrolable.
    Y asina, la xente busca na melicina, nel diagnósticu, dalgo que desplique científicamente, asépticamente,  lo sancionable del so mou de ser y que lo acomode, que nun lu faga esforzase en variar la so conducta, poner traza de cambiar, porque, claro, yo nun ye que sea malu, ye que toi malu. Yo nun ye que sea vagu, ye que’l mio organismu xenera un reparu espantible pal trabayu (el famosu Síndrome de Nolainca); yo nun ye que pase de ti y tenga un viciu escomanáu al móvil, ye que tengo una adicción clínicamente comprobada y clínicamente testada; yo nun ye que nun ponga traza pa trabayar, ye que tengo discronoloxía funcional…
    Y xunto pa con esto, nacen los charranes qu’enantes diben de pueblu en pueblu nuna carromata de feria vendiendo crecepelo y agora descubren síndormes y enfermedaes nueves pa les que, misteriosamente, tienen un tratamientu que pue ser dende’l spinner hasta les pastielles de lleche de burra.
  
Y ye que la culpa nun ye de nueso, non. La culpa ye la sociedá, que pa esos somos, como nos meyores tiempos la Facienda del Estáu, toos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario