jueves, 28 de agosto de 2014

Opiniones

Pídime venti euros, pero nun me pidas una opinión.
Nada hai más tocho y más comprometío. Yo creo que cuando daquién quier tener xaréu o enfadase de forma civilizada, lo que fae ye pidite opinión: si pinta un cuadru, arregla una casa, s’atreve con una innovación nel platu cocíu o se prueba un vestíu y te pidi la opinión, lo más probable ye que s’arme la de cuando Dios ye Cristo.
Quien pidi la opinión sabe tan bien como unu cómo tán les coses: qu’esi horru que pintó ye pequeñu y les panoyes paecen pipes de sidre; que la casa nun ye que tea irreconocible, ye que camudó nuna cochera con ventanales; que’l platu cocíu sabe a demónganos porque coses se puen innovar na perfección d’un platu cocíu y en cuantes a lo de la ropa…
Eso, si les coses tan mal, que pue ser que les coses tean bien.
¿Pa que se pidi la opinión entós?
Pa mayor refocile y gloria del autor/a.
Castrón/a, petezme espeta-yos, tu nun me tas pidiendo una opinión, non, tu lo queme tas pidiendo ye que t’empondere, que te diga que van cerrar una sala del Louvre pa poner esi cuadru; que nun sabía que yeres arquitectu, vaya casa tan guapa que te quedó, que nun vayas a martesches, que los fundes a toos y en cuantes lo de la ropa…
Nun hai cosa que me dea mayor perceguera que dir a mercar ropa. Si voi solu, en volviendo a casa yá me dan la opinión ensin pidila; si voi acompañáu, amás de dame la opinión ensin pidila, tengo que dar yo la mía.
-¿Cuál te gusta más d’estos dos, vidi?
Y yo, digo, esi y ella retruca:
-Pues a min paezme que me gusta más esti otru.
Si yá sabes cuál te gusta, ¡a qué santu me pides opinión?
Asina qu’agora, namás por fastidiar, digo’l que menos me gusta, contando que ye’l qu’a ella más –y gusta y qu’asina tendrá que dicir acertasti. Pero ella alza l’otru y dizme:
-Pues a min…
Nun doi una.
Por eso, pídime venti euros, pero nun me pidas una opinión.
¿Nun vos paez?

No hay comentarios:

Publicar un comentario