viernes, 24 de enero de 2014

Pallabres inventaes

Bablista componiendo pallabres
Dacuando, n'enterándose de que yes "del asturianu" o de que yes "bablista", la xente mírate con otros güeyos, la mayor de les veces (apreciación mía) buscando dobles intenciones no que cuentes o no que dices, como si pertenecieres a una organización secreta, a un conciliábulu, al grupu esi secretu de les persones influyentes que se reúnen nun hotel pa decidir el rumbu del mundu.
     Los del asturianu, yá se sabe, guardamos en casa una cámara secreta enllena de botes afumiando, güeyos d'esperteyu, plumes de gallón, uñones de llondra y de fuína, caniles de llobu cerval pa los nuestros propósitos bisiegos y restorcíos. Danos por componer pallabres, inventales: dos vocales, zarraes, un pocoñín de metafonía, una epéntesis, una e paragóxica, un par de consonantes, redoblaes a poder ser, llaterales, baticámoslos bien, y ¡veloende!, una pallabra nueva qu'echamos a andar pel mundu. Ye lóxico que colos nuestros ténebres propósitos nos miren con resquiciu.
     Ello foi lo que me pasó una vegada, nun suétanu d'una ilesia (ye verdá, yera onde ensayábemos el grupu de baille, nel mesmu suétanu onde s'encerraren aicuantísimayá los mineros) con N., una componente del grupu del pueblu de Sayeo (Tiraña). Falaba (y fala) un asturianu prestosísimu y acusábame a min, en cuantes s'enteró de que yera "bablista" d'inventar pallabres. A ella, muyer con inquietúes, prestába-y escribir un cuentu pa un concursu de La Pola, pero había una pallabra nes bases que nun entendía porque, estos del bable tol día de Dios andábemos inventando pallabres.
     -Tráeme les bases coles pallabres que nun entiendas y yá te digo yo lo que signifiquen.
     A la selmana siguiente, nel siguiente ensayu (y siempre baxo la mirada de los santos abandonaos que miraben cola cara d'agonía los nuestros quiebros y xotes) la muyer averóse a min remangósa y señaló:
     -Míralo, míralo, ¿d'ónde sacásteis esta pallabra, ónde vais por elles? A ver, a ver...
     Foi entós cuando miré pa onde apuntaba aquel deu, pa la pallabra cazada dientro d'un redondel de bolígrafu y nun pudi nun dexar qu'asomare una sorrisa foína y zorramplona. La pallabra que nun entendía la muyer yera ACCÉSIT.

No hay comentarios:

Publicar un comentario