jueves, 9 de enero de 2014

Antón quería ser porteru

David y Xurde Fernández
( con ilustraciones de Francisco Pimiango)
Antón quería ser porteru
pintar pintar 
2011

Namás los que fuimos porteros dacuando sabemos lo desagradecío d'esi puestu: el so papel discretu na victoria; el deu acusador na derrota. Lo apreciáu que pue ser un porteru porque naide, naide quier garrar la responsabilidá de mirar a los güeyos a esi héroe, el delanteru, cuando coloca la pelota y te mira en tientes, como un duelu nel far west.
Pero los porteros son bien necesarios. Son los que guarden les espaldes del restu del equipu; son tamién los qu'animen, los que griten; un gran equipu respira pel pulmón d'un gran porteru.
     Va tiempu que'l fútbol-espectáculu enmierdó'l fútbol-pachanga; aquelles tardes nes que la portería yeren dos morrillos, dos mochiles y el tiempu reglamentariu yera hasta cansar; l'arbitraxe de siempre se facía por consensu y nunca, nunca (vamos, yera bien raro) se sacaba una tarxeta colorada a naide. Los equipos yeren a boléu, de lo que cuadrare, lo mesmo que l'aliniación. El campu, una cai, el patiu la escuela; el tiempu parábase al gritu de "vien coche" o pasa paisanu". 
     D'esi fútbol pachanga cuento que parieron los grandes futbolistes que nos queden na memoria. Y nun puedo nun pensar en Maradona, por exemplu, nel arrabal arxentín.
     Desque tien conocimientu, Antón va pa porteru de fútbol. So pá suañaba con ello y, desque nació, enllanó-y el camín, hasta que dambos descubren qu'hai munches maneres de ser porteru de fútbol.
     La hestoria que nos cuenten los hermanos Xurde y David Fernández (coles llograes illustraciones del gran Francisco Pimiango, al que yá tuviemos oportunidá de gociar en Bruxes) trespórtanos al mundu de la infancia cuando los ídolos que teníemos (los que somos, yéremos o dalguna vegada fuimos del Sporting) llamábense Ablanedo I y Ablanedo II, Cundi, Eloy Olaya... El testu refrescamos na memoria aquelles pallabres máxiques (el balón de goma tan impredecible porque "variaba" ) y enséñennos que dacuando en vez convién nun posar nos fíos les esperances de les frustaciones propies; esti ye un llibru qu'enseña a ser y a dexar ser, a entender y a nun aneciar.
        De les munches maneres d'entender el fútbol que dacuando, paezse tamién a la vida.
     Un llibru recomendable dafechu pa tolos papis y mamis futboleros que se ponen como ogros esperando sacar un Messi o un Ronaldo de lo que, les más de les vegaes resulten ser namás un neñu  o una neña que namás tienen ganes de xugar colos demás y pasalo bien.
     Un llibru que nos enseña a recobrar esa otra dimensión, tan cercana, tan de sustratu, tan fonte que nutre al otru fútbol. Un llibru que nos reconcilia col fútbol y con nós mesmos.


Too esto (y muncho más) pue sacase de la llectura d'Antón...

No hay comentarios:

Publicar un comentario