martes, 24 de diciembre de 2013

Toña la de la barriá


Ye bien avezao que los llectores escriban cartes (agora quiciabes mensaxes de testu, que nun dexa de ser una variación de la carta) a la xente qu’escribe. Ello ye de muncho agradecer, porque en bien de vegaes, como dicía yo diba poco, escribir ye como tar a la yerba o sacando patates. Ún sabe que tien que facer un llabor y, anque  ve de revisgu que tien xente al so llau, davezu se siente solu y namás-y queda alzar la cabeza y ver el llabor que tien fecho y el que-y queda per delantre.

Por eso muncho de la xente qu’escribe agradez eses pallabres que lu/la (nos) faen sentir menos solos y que-y dan sentíu a tantes hores enriba d’una fueya, enfrente l’ordenador, faciendo por alcontrar y retafilar pallabres concises pa sentimientos confusos. Por eso yo siempre-y taré mui agradecíu a Toña, la de la barriá. Toña viome crecer dende neñu ellí, nel patiu de la vecindá d’una barriada de xente obrero de la cuenca. Teníemos munches coses en común, ente elles el preste pola llectura. Nun se-y pasaba premiu o mención que yo algamare pa felicitame y entrugábame poles coses que sacaba y siempre remataba: “Tranquilu, tranquilu, yá paso yo pela llibrería Sol y yá me guarda Félix de lo último que sacasti…”

Quiero dicir que dacuando ún siéntese útil escribiendo namás que pola sensación feble de que fae feliz a daquién ellí, al otru llau de les llinies, d’estes mesmes ringleres que toi calletrando col alma nosdeos, cola tristura empielgando caúna de les pulsaciones enriba’l tecláu, demientres siento xiblar esti airón qu’enllena de fueyes les cais de L’Entregu; quiero dicir, quiero escribir, qu’ún escribe en munches vegaes pola feble sensación de facer d’esti un mundu meyor, de treslladar a la xente esa idea, y de que la xente lu quiera más.

Sentíme mui queríu por Toña, la de la barriá, y quería namás devolve-y parte del cariñu nestes lletres, nestes ringleres que sé qu’a ella-y prestaríen pola vida y qu’a min me taraza l’amargor de saber que-y lleguen tarde, inservibles, a destiempu, como eses fueyes qu’arrastra l’airón. Estes lletres lleguen tarde porque ella yá nun les va poder lleer.

Sit tibi terra leuis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario