viernes, 25 de octubre de 2013

Solu énte l'escrache


Momentu de la presentación (Semeya sacada de Biblioasturias)
Va unos meses presentaba’l mio últimu poemariu Mil desiertos llugares na Biblioteca d’Asturies. Nun esperaba muncha xente, la verdá. A estos actos, polo xeneral, suel dir la xente que lleves y lo qu’engañes. Aquel día’l salón taba a reventar. Conté sesenta persones, tirando a lo baxo. Como esi día presentábase’l llibru Percebes (premiu de teatru) y muncho de lo fuere yera xente de teatru, pensé que diben ver al otru autor. Miré pa él y sonrí, asustáu pola so capacidá de convocatoria. Él devolvióme la sorrisa.
            L’actu trescurrió normalino. Hasta la xente paecía atento y hasta dalgún había qu’asentía (quiciabes cabeciaba) cuando lleí los poemes.
Acabó l’actu. Firmemos llibros y marchemos. Nunca tuviere nuna presentación con tantu éxitu, la verdá. A los pocos díes nel institutu, comenté-y a una compañera que viere al so hermanu na presentación.
            —¡Ah, coime! Sí, lo del escrache.
Otru momentu de la presentación (Semeya sacada de Biblioasturias)
            Punxi cara de nun entender un migayu. Desplicóme que la xente del teatru taba ellí pa face-y un escrache a la política de turnu que, pispándose del marrón, delegó n’otra subalterna, dexándonos solos ya inorantes ente l’escrache.
            Entós entendí la sorrisa pintada na cara del David Barreiro, l’autor de Percebes. De xuru que me sonría asombráu del mio poder de convocatoria.
            Quiero creer que foi la so muncha educación y la cara de felicidá que trayíemos dambos al presentar el llibru lo que desinfló les ganes d’armentíu de los compañeros teatreros, qu’acabaron aguantando’l chaparrón de poemes y cediéndonos el protagonismu.
Nun quiero maxinar qué cara se me quedare si viere qu’a min, poeta miagón del orbayu, a esti cenicellu y tristayón perru caleyeru, me facíen un escrache, asina, a les braves, ensin comelo nin bebelo.
D’entós p’acá, cuando voi a una presentación crucio los deos y cuento la xente… Si hai más de diez persones que nun conozo, desconfío y póngome no peor; toi más pendiente de los sos eslóganes afogaos que de los mios versos que recitó, empapiellándome, amedranáu.
 
Pa ver el reportaxe del actu de presentación clica equí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario