lunes, 30 de abril de 2012

Profes


Dacuando en vez ún entrúgase por qué se metió a profesor. Cuando se pon un pocoñín duru en clas y desenfunda les amonestaciones, suel ser l’alumnáu quién-y lo pregunta. L’otru día quedé ensin rempuesta. Con too y con ello, la rempuesta diba dámela’l mio fíu en saliendo de clas.
     “Papá, de mayor voi ser profe de cuatro años, pa que fagan la ficha bien.”
     (Él, que va a tres años, apunta maneres)
     La rempuesta, digo, diba dámela él. Ta encantáu coles sos profes. Adora a la de música, porque-y pinta claves de sol, pentagrames y corchees nes manes; en llegando a casa d’educación física, entama facer esparabanes y poner postures, “esto ye lo que ficimos güei en clas de ximnasia”; ye quien yá a reñenos cuando facemos les coses a priesa y quier ser tan perfeccionista como la so profe, cola que supo de la prehistoria, y del chocolate, y de les gationes que camuden en camparines… “La profe diz qu’hai que facer les coses curiosino”; y tienmos atropando tolos tapones pa dá-ylos a la profe que los recueye pa mandá-ylos a Aitana.
     Quiero dicir que’l mio fíu, con tres años, tienlo claro. Másclaro que yo. Quier ser profesor de cuatro años porque la xente que más admira pertenez al ámbetu de la docencia. Y esa ye tamién, agora que lo pienso, la mio esperiencia: quixi ser profesor porque muncho de la xente importante que conocí fueron docentes. Enseñáronme les lleendes del mundu y de la maxinación; embabecía sintiéndolos contar histories de llibros; naufragué nes sos enseñances y un día dixi pa comigo que quería ser como ellos: Severino, Vicente, Suni, Arsenio, Ovies, Mercedes y tantos, tantos otros y otres.
     Por eso me duel cuando de parte del gobiernu echen tanto percima d’ellos (de nosotros) y se tiren a echanos la culpa de la so mala xestión.
     De xuru que daquién recuerda tolos y toles profesores y maestros y maestres que tuvo a lo llargo de la vida. Duldo muncho que pase lo mesmo con tantu direutor xeneral de xingalamanga y tantu cargu puestu a deucracia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario