martes, 31 de enero de 2012

Sit tibi terra leuis. Seya pa ti la tierra lixero. (En memoria de Gonzaga)


     Quiciabes nun te dieres cuenta de min. Conocíte, Gonzaga, porque yéremos d'un tiempu y cruciábemonos pelos pisos del institutu ente clas y clas. ¿Qué yeres? ¿Un añu más pequeñu que yo? Munchos de los amigos teníemoslos en xunto. Alcuérdome de que salíes con Colo, con Chus, con Silver, con Oli... Alcuérdome de que parabes tamién pela sala Trucos, la de Rufi. Que yeres, como casi toos, del Sporting, y que'l domingu, si había partíu, poníeis la camiseta y, cuando, nes meses de la tele; cuando, a la vuelta d'El Molinón, nun había otru tema de pa charrar con Flórez, Adrianón...
     Alcuérdome de la to sonrisa. Yeres bien risonderu y dalgo de trasgu asomaba al rite. Rellumábente los güeyos y yeres d'allegría contaxosa.
     Depués la vida foi llevando a cada cuál per caminos estremaos.
     Daquella a la nuestra xeneración ofrecíense-y poques salíes, porque tábemos enfermos de futuru, porque nos sentíemos llamaos a facer daqué grande. Unos foron pal exércitu (más d'un reximientu salió del institutu); otros fuimos analayando perende y ficimonos lo que pudimos. Otros, más valientes, aneciasteis na busca del suañu. Fuisteis bien d'ellos los que marchasteis a Ponferrada, a estudiar cine. Depués perdíte la pista. A ti y a tantos.
      Dacuando en vez había noticies que llegaben de vosotros: el cortu de zombies, l'anduliar per dalgunes productores, trabayos esporádicos. Referencies perdíes nel inmensu océanu de la vida. Siguía dalgunes de les vuestres producciones y los trabayinos per internet (“Meruxal: hora punta”, col que tropecé per casualidá...) Había esperanza. Siguíeis suañando.
      Nun s'espera la muerte asina, compañeru. Fecha de tanta soledá, de tantu abandonu nel que nos dexes. Nun quiero entrar nes cábales que fae la xente. De too esto namás hai una cosa verdadera. Irreparable. Tráxica: esti domingu fícime muncho más vieyu; la muerte allegó a la patria de la mio mocedá.
      ¡Qué invisibles les febres que nos toquen, qu'adormecen ensin sabelo a lo llargo de tantu tiempu!
      Quiero pensar que siempre que zarramos los güeyos facémoslo pa suañar.
      Quiero creyer qu'ellí onde teas, anque sea a salvu na memoria de los que te conocimos, sigues creando.
      Descansa en paz, compañeru.




No hay comentarios:

Publicar un comentario